Solidar Śląsko Dąbrow

Solidarność wynegocjowała podwyżki płac w Centrum Serwisowym dla Pendolino

1 czerwca w Centrum Serwisowym dla Pendolino w Olszynce Grochowskiej weszło w życie porozumienie płacowe wynegocjowane z kierownictwem firmy przez związkowców z Solidarności. Wynagrodzenia zasadnicze pracowników spółki wzrosną od 2 do 3 proc. Poprawę zarobków załoga odczuje na początku lipca, gdy na konta wpłynie wypłata za ten miesiąc.

Jak informuje Mirosław Breuer, przewodniczący Solidarności w CS dla Pendolino, pensje podstawowe pracowników wzrosną  od ok. 100 do 130 zł na rękę. – Do tego trzeba doliczyć premię w wysokości 10 proc. podstawy oraz dodatek za pracę w godzinach nocnych. Wynosi on 16 proc. średniego godzinowego wynagrodzenia w zakładzie i jest wyższy od kodeksowego – wyjaśnia przewodniczący związku.

Podczas negocjacji strony ustaliły również, że przygotowany zostanie harmonogram podwyżek indywidualnych dla osób najmniej zarabiających. Ich kryteria uzgodnią kierownicy poszczególnych działów wspólnie z przedstawicielami Solidarności. – Rozmowy dotyczące podwyżek indywidualnych powinny zostać zakończone we wrześniu – dodaje Mirosław Breurer.

Solidarność w Centrum Serwisowym dla Pendolino w Olszynce Grochowskiej zarejestrowana została ponad roku temu i działa jako komisja oddziałowa Międzyzakładowej Organizacji Związkowej NSZZ Solidarność Alstom Konstal w Chorzowie. Do związku należy ponad 40 proc. załogi centrum.

Mirosław Breuer podkreśla, że podpisane w maju porozumienie płacowe jest już drugim od momentu założenia związku. W zeszłym roku związkowcom udało się wynegocjować podwyżki w wysokości 150 zł brutto. Otrzymała je ponad połowa załogi. Wyłączeni zostali pracownicy o najwyższych uposażeniach oraz osoby, którym wcześniej przyznano podwyżki indywidualne przekraczające 500 zł brutto.

Pendolino to szybkie pociągi produkowane we Włoszech przez francuski koncern Alstom. Centrum Serwisowe w Olszynce Grochowskiej uruchomione zostało w kwietniu 2014 roku. Jest to jeden z najnowocześniejszych obiektów tego typu w Polsce. W jego skład wchodzi m.in. układ torów dojazdowych, hala z pięcioma torami serwisowymi oraz myjnia zewnętrzna.

ak

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.