Kiedy na produkt przysługuje gwarancja?


Proszę o wytłumaczenie czy na każdy produkt przysługuje mi gwarancja? (Karolina C.)
Proszę pamiętać o tym, że w ramach udzielonej gwarancji gwarant sam będzie ustalał jej warunki. Udzielanie kupującemu gwarancji na produkt może nadawać mu dodatkowe uprawnienia, jednak przepisy wyraźnie wskazują, że „gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową”.
Proszę pamiętać, że nawet gdy produkt nie jest objęty gwarancją, kupujący może liczyć na szeroką ochronę swoich praw. Warto również zwrócić uwagę, że w prawie od uprawnień z tytułu gwarancji odróżnić należy uprawnienia z tytułu rękojmi lub niezgodności towaru z umową.
Uwaga! Artykuł nie jest opinią prawną i nie może służyć jako ekspertyza przed żadnym sądem, urzędem czy osobą prywatną. Proszę pamiętać, że ze względu na długość opracowania artykuł dostarcza jedynie informacji ogólnych, które w konkretnym przypadku nie mogą zastąpić porady prawnej.
Proszę pamiętać, że osoby posiadające Ochronę Prawną CDO24 zawsze mogą zasięgnąć dodatkowych informacji dotyczących swoich praw i obowiązków w departamencie prawnym CDO24 pod numerem telefonu 801 00 31 38, który działa codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 16.30.
Masz pytanie do prawnika? Napisz do nas: gazeta@cdo24.pl. Odpowiedzi na najciekawsze i najczęściej pojawiające się Państwa pytania, będziemy zamieszczali w naszych artykułach.
Monika Weingaertner
CDO24 Centrum Ochrony Prawnej
Infolinia: 801 00 31 38